Tuesday, December 9, 2008

Nak cerita sikit...

Assalamualaikum... Sahabat-sahabat...

Posting kali ni... aku nak berkongsi sedikit cerita mengenai kawan-kawan kita yang pernah kita tahu dan kenal mereka ini... Aku rasa.. kau orang masih ingat pada Zaki, Mohd. Dani, Sabri Jamal, Zaili (Mat Pendek), Zahari (sheikh), Sabki, Zainah Alias, Aiha, Dak Nim... dll. Mereka ni memang aku selalu tengok....

Zaki sekarang masih berada di Kesang.... dia dah pencen (Sojar)... Kalau hari sabtu atau Ahad.. aku biasa berjumpa dan kekadang minum pagi bersama kat kedai Sabri .. Makan roti canai(Masih ingin sabri Jamal?). Kalau kau orang x ingat.. aku bagi hint sikit... masa sekolah dulu dia ni badan besar dan kategori tinggi jugalah... dan yang paling senang nak ingat cermin mata dia tebal (jgn marah Sabri)..

Yg seronoknya... bila kami berjumpa cerita-cerita zaman sekolah x pernah lekang dlm topik cerita kami... Tapi skg... aku dah pindah ke T.Malim... X dpt nak minum macam dulu lagi... sedih juga..Mohd. Dani pulak baru pindak ke JAsin dari JB... Selalu jugak pergi rumah aku... Kamipun selalu berhubung.....Mat Pendek ni (Zaili) kau org mesti ingat punya.... Skg nie dia jadi warder kat Sekolah Henry Gurney... Jgn kau org x tahu... dia skg ni Sarjan..Tengok misai pun dah ngeri. Tapi dia ni aku jarang jumpa...

Bila sesekali balik kampung dia singgah kat rumah mak aku... (Itupun kalau aku ade)... Zahari Haris (Senior kita setahun).. Masih di Jasin.... anak ramai.. (macam aku juga).. Walaupun duduk di Jasin... Jarang jumpa....Si Sabki... atau nama glamour dia Chitam memang aku selalu jumpa... kalau x kat kg... kat YM (Yahoo Messengger).. Aku rasa kau orangpun tahu siapa dia... x cerita le (nanti terangkat pulak dia)...Zainah Alias.. ada juga aku jumpa... pasal dia nie cikgu... jadi sama profesyen ngan aku... jadi x leh nak lari... .. Masih cantik lagi tau... wakaka.. Jgn marah Yazid (laki dia).....

Dak Aiha pulak ... aku kerap nampak dalam kereta je (Adik ipar Chitam.... Kawin dgn Chalus@Saufi)..Itupun kalau dia balik rumah mak mertua dia.. Pasal lalu depan rumah mak aku... Dak Nim paling senang nak jumpa... Kau orang lalu je roundboard Jasin (Pasal Jasin kaya dgn roundboard...pastikan rb yg pertama dari arah Melaka)... Nampak je Avon... opposite dgn bangunan MARA.. dia skg dah berjaya jadi bussiness women.. Aku tumpang bangga.... Akupun setaman dgn dia..... Selalu nampak tapi x de kesempatan nak berjumpa.... Nanti ye Nim... balik Jasin aku jumpa kau....Bagi kengkawan lain yang aku x sebut... mungkin aku x ingat ke... ape ke... maapkan aku.... Bagi yg setia dgn Yahoo Messengger (Nonet, Nita Aris, Azila, Sabki... ) harap dpt teruskan perhubungan kita nie..

Kepada kawan-kawan lain... harap dapat terus berhubung .. Kalau x dapat bersua... bersua di alam cyberpun dah memadai.... Dan untuk Safuan... terima kasih kerana membenarkan aku membuat sedikit cerita yang kita dapat kongsi bersama... Insyallah di lain posting... aku nak berkongi cerita mengenai cikgu-cikgu kita... Salam

No comments: