Friday, December 12, 2008

Kisah dulu-dulu dari Nornisah@Nonet

Salam..aku nak kongsi cerita sikit. Aku rasa bebudak perempuan muslim kelas aku 1A(Perdagangan-1980)ingat kisah ni. Edit,Baby, Wati, Zainah, Maziah dan yg lain2 tu..ingat tak kalian pd Ustazah Misratin bte Mispani yg merayu2 memujuk kita supaya pakai tudung!

Kita bukan tak nak pakai tapi masa ko-kurikulum waktu itu kita kena pakai skirt..kesian Ustazah tu..Nak tahu?1984 aku menginap kt asrama SIS,suatu hari aku ternampak kelibat Ustazah tersebut,rupanya ipar beliau tinggal kt situ gak dan pada iparnya pernah beliau ceritakan pengalaman dia mendidik khasnya anak bangsanya sendiri dan salah satunya kisah bagaimana beliau hampir putus asa dalam memujuk kita untuk pakai tudung. Korang nak tahu..belakang kita beliau menangis semahu-mahunya atas kedegilan kita.

1981..ingat tak kalian pada guru matematik kita,Cikgu Osman Wahab? Bekas pelajar 2A tentu tak lupakan? Bila dia melangkah masuk je,kita terus berteriak..CIKGU,TAK FAHAM..dari info yg aku perolehi(adik iparnya)beliau menangis dan buntu dalam mencari pendekatan untuk kita mudah memahami subjek yg diajarnya. Peritnya jadi guru..

No comments: