Sunday, November 9, 2008

Mesej daripada Zairi

Apa khabar semua?

Ya.. saya dan Codet banyak berbual mengenai hal-hal SMDB. Codet memikirkan untuk melantik pemimpin X-SMDB baru, yg baiknya seseorang yang memang berada di Jasin agar mudah menyelenggara aktiviti. Dulu, ada dicadangkan (secara bertulis) kepada pihak sekolah untuk menganjurkan hari terbuka sekolah.

Yang berniaga murid-murid sendiri dan keuntungan dibuatkan tabung. Projek berniaga murid-murid tu pulak kita akan dokumenkan sebagai modul keusahawanan/akedemik (hak cipta... bekas pelajar & sekolah). Cadangan kita: 1 projek/perniagaan murid-murid = 1 mentor samada dari kalangan bekas pelajar/guru dari pelbagai bidang digabungkan.

Hari terbuka juga sebagai platform untuk menarik semula bekas pelajar (tak kira batch mana2) tetapi guru ko-kurikulum kata mereka dah memang merancang nak buat hari kantin, jadi pengetua kata kita hold dulu lah... kalau apa-apa hal kita kontek..... sampai le hari ini......

Masa tu pengetua & cikgu ... (apa ke namanya... cikgu perempuan) memang sangat suka rancangan kita, hampir bagi lampu hijau, sebab yg penting bagi pihak sekolah... dapat dana buat sign board sekolah baru.

Persatuan tak rasmi kita pulak matlamatnya nak cari ahli dan dana utk tabung ahli. Jadi penerusan melalui blog ni sangat lah ok, sekurang-kurangnya, manalah tau ...

Wallahualam...

No comments: